• citat

  • kom-godt-igang

  • citat-2

  • vo2-max-test

Gode råd

Lav altid mindst et eller to opvarmningssæt i hver øvelse.
Brug en belastning der er ca. 50 % af det du regner som din træningsbelastning. Undgå at køre disse opvarmningssæt til udmattelse.

 

Prøv at få mindst et træningspas pr. uge. Det er guld værd.

Træn aldrig den samme muskelgruppe to dage i træk.

Varier din træning. Selv verdens bedste træningsprogram skal skiftes ud en gang i mellem.

Træn generelt med fuldt bevægelsesudslag i øvelserne.

Tjek din teknik i et spejl. Øvelser med håndvægte og frie stænger kan man komme til at udføre skævt, hvis man ikke passer på.

Træn med en makker. Det er godt for motivationen og man kan hjælpe hinanden med teknik samt spotte når vægten bliver for tung.

Husk at lave ordentlig træning for bugmusklerne og lænderyggen.

Træn aldrig når du er rigtig sulten. Hvis dit blodsukker er lavt vil din krop have en høj nedbrydning af protein - en dum ide når man gerne vil være stærkere.

Umiddelbart efter træningen skal du få noget at spise eller drikke der indeholder sukker og protein. Derved restituerer du hurtigere og får mere ud af træningen.

 



Tests & beregner

dintrainer, Niklas Enrico Frederiksen
Poppelvej 6 - 7100 Vejle - Telefon: +45 50 81 41 00 - niklas@dintrainer.dk